Representanter, vararepresentanter og eksterne oppdragstakere får opprettet tilgang til en portal «Selvbetjening for mottaker av honorar», hvor reiseregninger og honorarkrav sendes inn elektronisk.

Pålogging foregår via ID-porten (MinID, BankID): https://registrering.dfo.no.

For portaltilgang skal du fylle ut «skjema for oppdragstaker». Skjemaet returneres til din kontaktperson eller til økonomiseksjonen for oppretting av tilgang. Skjemaet burde være Sametinget i hende senest 5 virkedager før oppdragets start.

Ekstern oppdragstaker vil ved oppdragets start, få tilgang til portal for registrering av reiseutgifter og betaling for oppdrag.

På denne nettsiden finnes informasjon om løsningen med blant annet brukerdokumentasjoner for brukere av portalen: http://dfo.no/no/Kundesider/Lonnstjenester/Selvbetjening/Selvbetjeningsportal/

Faktura til Sametinget

Er du leverandør til Sametinget fakturerer du oss elektronisk med standarden elektronisk handelsformat (EHF). Sametingets elektroniske fakturaadresse: Sametingets org.nr: 974760347
Bestillerreferanse må alltid oppgis på faktura: 1660 (firmakode) + initialer til den som bestiller, eksempelvis 1660ABC. Ta kontakt med bestiller for riktig referanse.

Ny fakturaadresse

Fra 1. april 2017 får fakturamottaket vårt ny adresse. I en periode blir det foretatt omadressering fra gammelt til nytt fakturamottak. For elektronisk faktura er det ingen endringer.

Den nye adressen er:
Sámediggi - Sametinget
Fakturamottak DFØ
Postboks 4746
7468 Trondheim

Vi oppfordrer dere samtidig til å ta i bruk EHF-faktura. Informasjon om dette finner dere her.

Org. nr.: 974 760 347
Bankkonto: 7694 05 62178
IBAN nr. NO78 7694 05 62178 
SWIFT adresse: DNBANOKK

Fant du det du lette etter?

Hva lette du etter? Din tilbakemelding hjelper oss ålage bedre nettsider.

Takk for din tilbakemelding!