Konsulent - førstekonsulent - Seksjon for IT, arkiv, drift og resepsjon

Det er to ledige stillinger i seksjon for IT, arkiv, drift og resepsjon i Sametingets administrasjon. Søknadsfrist:  06.10.2025.

Hos oss får du interessante og meningsfylte oppgaver i en kompleks virksomhet som stadig er under utvikling. Seksjon for IT, arkiv, drift og resepsjon jobber i tråd med våre mål.  Vår overordnede visjon er: Sammen styrker vi Sápmi. 

Les Sametingsadministrasjonens overordnede strategi

Sametinget har mange kontorsteder som du kan velge mellom, og du kan velge blant de stedene som har ledig kontorsted. For tiden har vi ledige kontorlokaler i Karasjok, Kautokeino, Varangerbotn, Hattfjelldal, Evenskjer, Snåsa, Tromsø og Drag.

Sametingets ansatte må påregne seg noe reisevirksomhet.

Arbeidsoppgaver  

Sametinget gjennomgikk en omorganisering som ble iverksatt 1.1.2025 og opprettet en seksjon for IT, drift, arkiv og resepsjon. Vi søker nå etter to serviceinnstilte og teknisk dyktige medarbeidere som ønsker å støtte Sametingets ansatte og besøkende. 

Dine arbeidsoppgaver vil omfatte dokumentasjonsforvaltning. Herunder ligger bl.a. saksbehandling innenfor saksfeltet dokumentforvaltning, saksflyt i Sametinget, herunder rutiner, veiledning, saksgang og oversikt over status i saker, samt utredning og rådgivning innenfor saksfeltet. Andre oppgaver innenfor seksjons fagfelt kan påregnes. Du vil jobbe i et team for å forbedre arbeidshverdagen for Sametingets ansatte og politikere. Sametinget utvikler seg kontinuerlig, og du vil oppdatere deg på den nyeste utviklingen innen vårt fagfelt. Du vil også bidra til å utvikle og fornye Sametingets 1. linjetjeneste.  

Din arbeidshverdag vil formes etter behov og dine kvalifikasjoner. Det må påregnes at stillingens og seksjonens arbeidsoppgaver og ansvarsområder vil endres i tråd med virksomhetens behov.  

Les mer om stillingene og søk stilling på Karrieresiden

Juohkemboalo