Sametinget søker arkivfaglig førstekonsulent/rådgiverVi har ledig en spennende stilling i seksjon for dokumentasjon og parlamentsforvaltning i Sametingets administrasjon, og ser etter en engasjert medarbeider – er det deg? Ny søknadsfrist: 12.05.2024.Hos oss får du jobbe i en seksjon som arbeider tett på det samiske demokratiet, og er med på å utvikle Sametinget som et urfolksparlament. Seksjon for dokumentasjon og parlamentsforvaltning består av 9 medarbeidere og er en del av Sametingets politiske sekretariat. Avdelingen består ellers av seksjon for politisk samordning og tilrettelegging. Dokumentasjons- og parlamentsforvaltningsseksjonen jobber i tråd med Sametingets mål. Du vil arbeide med interessante og meningsfylte oppgaver i en kompleks virksomhet som er under stadig utvikling. Sametinget har flere kontorsteder å velge mellom, og du kan jobbe ved et kontorsted som har ledig kapasitet. For tiden har vi ledige kontorplasser i Karasjok, Varangerbotn, Kautokeino, Manndalen, Evenskjer, Drag, Hattfjelldal og Tromsø. Arbeidsoppgaver Som dokument- og arkivansvarlig vil du ha følgende arbeidsoppgaver:Være med på å identifisere forbedringsområder og være en aktiv bidragsyter inn i et kontinuerlig utviklingsarbeid slik at ny teknologi kan tas i brukUtredning og rådgivning innenfor saksfeltet dokumentforvaltningKvalitetssikring/internkontroll av Sametingets journalYte brukerstøtte og aktivt veilede saksbehandlere i rutiner og bruken av våre systemerDaglig drift av dokumentforvaltning i Sametinget, herunder registrering av post og fordeling av post fra ulike kilderAndre oppgaver innenfor seksjonens fagfelt Din arbeidshverdag vil formes etter behov og dine kvalifikasjoner. Det må påregnes at stillingens og seksjonens arbeidsoppgaver og ansvarsområder vil endres i tråd med Sametingets behov. Les mer om stillingen og søk ArtikkelPublisertDatoFront 25.04.2024 11.12 SistEndret 25.04.2024 15.30