Om vurdering og eksamen

I hver læreplan er det eget kapittel som omhandler vurdering i faget.

Kjennetegn på måloppnåelse:

Det er utarbeidet veiledende kjennetegn til måloppnåelse for ulike fag. Kjennetegn på måloppnåelse beskriver kvaliteten på kompetanse i faget og skal være til hjelp for læreren i vurderingen.

Det er utarbeidet kjennetegn for måloppnåelse til

  • Samisk som førstespråk
  • Samisk som andrespråk

Veiledende nasjonale kjennetegn på måloppnåelse for standpunktvurdering etter 10. årstrinn, etter Vg2 yrkesfaglig studieprogram og etter Vg3 studieforberedende og Vg3 påbygning

Veiledende nasjonale kjennetegn på måloppnåelse for standpunktvurdering etter nivå 2, 4 og 6

Samisk som førstespråk

Kjennetegn på måloppnåelse etter 10. trinn (PDF, 142 kB)

Kjennetegn på måloppnåelse etter Vg2 yrkesfaglige utdanningsprogram (PDF, 115 kB)

Kjennetegn på måloppnåelse etter Vg3 studieforberedende og Vg3 påbygning (PDF, 168 kB)

Samisk som andrespråk

Kjennetegn på måloppnåelse, samisk som andrespråk, samisk 4 Vg2 YF (PDF, 100 kB)

Kjennetegn på måloppnåelse, samisk som andrespråk, samisk 4 Vg3, påbygging (PDF, 111 kB)

Kjennetegn på måloppnåelse, samisk som andrespråk, samisk 3, nivå 3 10. trinn (PDF, 126 kB)

Kjennetegn på måloppnåelse, samisk som andrespråk, samisk 3, nivå 4 Vg2 YF (PDF, 153 kB)

Kjennetegn på måloppnåelse, samisk som andrespråk, samisk 3, nivå 6 Vg3 påbygging (PDF, 112 kB)

Kjennetegn på måloppnåelse, samisk som andrespråk, samisk 2, 10. trinn (PDF, 123 kB)

Kjennetegn på måloppnåelse, samisk som andrespråk, samisk 2 Vg2 YF (PDF, 107 kB)

Kjennetegn på måloppnåelse, samisk som andrespråk, samisk 2, Vg3 påbygging (PDF, 141 kB)